Zwroty i reklamacje
§ 1
- Jeżeli Klient jest Konsumentem, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy
sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą, bez podania przyczyn, w terminie 14 (czternastu) dni.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym
Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana
przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy. Jeżeli przedmiotem umowy jest wiele rzeczy, które
są dostarczane osobno, termin ten wygasa po upływie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym
Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i
wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy. - Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o
swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład
złożonego na piśmie przesłanym pocztą na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1
lit. a Regulaminu).
3. Klient może wysłać pisemną reklamację w formie maila na adres: bryloteka@gmail.com
- Aby zachować termin odstąpienia od umowy wystarczy, aby Klient wysłał informację
dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem
terminu odstąpienia od umowy. - Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
- których przedmiotem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb, to jest w szczególności umów, których przedmiotem był zakup: - szkieł korekcyjnych wykonanych na indywidualne zlecenie Klienta lub zgodnie
z danymi wskazanymi na recepcie, - zakupu oprawek wraz ze szkłami korekcyjnymi, o których mowa w ust. 5 lit. a.
powyżej. - o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy. - W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od
niego płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 (czternaście) dni od
dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca dokona zwrotu
płatności tylko i wyłącznie za pomocą przelewu bankowego. Klient nie ponosi żadnych opłat w
związku ze zwrotem, z wyłączeniem kosztów przesyłek zagranicznych. Klient wysyła zwrot na
własny koszt. - Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy lub do
chwili dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej. - Klient powinien odesłać rzecz do Sprzedawcy na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu
§ 1 lit. a Regulaminu niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 (czternaście) dni od
dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient
odeśle rzecz przed upływem terminu 14 (czternastu) dni. - Klient ponosi wszelkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, w tym w szczególności koszty
przesyłki. - Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w
sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. - Zwrot rzeczy zakupionej w trybie określonym w § 12-13 Regulaminu (zamówienie i zakup
online) możliwy jest wyłącznie przez odesłanie rzeczy Sprzedawcy na adres Sprzedawcy
zgodnie z § 26 ust. 8-9 Regulaminu – także gdy rzecz została odebrana w sklepie
stacjonarnym Sprzedawcy zgodnie z § 14 ust. 1 w zw. z § 18 Regulaminu. - Sklepy stacjonarne Sprzedawcy nie przyjmują zwrotów rzeczy zakupionych online.
§ 2
- Sprzedawca informuje, że ma obowiązek dostarczyć towar wolny od wad.
- Sprzedawca informuje, że oprawki metalowe mogą zawierać śladowe domieszki niklu. Nie jest
to podstawą do zwrotu lub reklamacji produktu. - Reklamacje można składać pisemnie na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a,
mailowo na następujący adres e-mail: kontakt@bryloteka.pl, telefonicznie pod następującym
numerem telefonu: 502 041 414 lub w Sklepie Stacjonarnym, bądź w inny sposób. - W reklamacji należy podać dane Klienta, numer zamówienia (lub inne dane pozwalające je
zidentyfikować) oraz opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji. - W przypadku, gdy przyczyną reklamacji jest nieprawidłowe widzenie, Klient powinien przesłać
Sprzedawcy reklamowane okulary wraz z soczewkami w celu weryfikacji ich zgodności z
receptą. Jeżeli soczewki zostały wykonane zgodnie z receptą, Sprzedawca zaleca
skontaktowanie się z optometrystą lub okulistą. Sprzedawca nie ponosi w żaden sposób
odpowiedzialności w przypadku błędnego zapisu recepty przez okuliste lub optometrystę. Nie
ponosi też żadnej odpowiedzialności za źle wprowadzone dane (moce badania z recepty) z
recepty przez kupującego. - Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 14 dni od daty ich otrzymania przez Sprzedawcę.
- Reklamacji nie podlega uszkodzenie lub zmniejszenie użyteczności towarów wywołane
nieprawidłowym lub niezgodnym z instrukcją użytkowaniem, przeglądami towarów, a w
szczególności: a. uszkodzenie mechaniczne oprawek lub soczewek, w tym zarysowanie,
pogięcie, złamanie lub rozbicie; b. deformacja oprawek lub soczewek związana z
nieprawidłowym zakładaniem lub zdejmowaniem okularów, w tym zakładaniem lub
zdejmowaniem ich jednorącz; c. uszkodzenie związane z nieprawidłowym przechowywaniem
okularów, w tym ekspozycją na wysokie temperatury (np. na podszybiu w samochodzie),
odkładaniem ich soczewkami w stronę podłoża, przechowywaniem ich poza futerałem; d.
uszkodzenie związane z nieprawidłowym czyszczeniem okularów, w tym nieużywaniem
miękkich ściereczek, czyszczeniem okularów „na sucho” (bez spłukiwania wodą lub płynem
do czyszczenia okularów), używaniem chemicznych środków czyszczących
nieprzeznaczonych do czyszczenia okularów; e. uszkodzenie lub starcie powłoki
antyrefleksyjnej związane z używaniem środków czyszczących lub ściereczek zawierających
alkohol, f. uszkodzenie, zmniejszenie żywotności lub zwiększenie zużycia oprawek lub
soczewek związane z brakiem regularnych przeglądów i konserwacji w jednym ze Sklepów
Stacjonarnych Sprzedawcy,
- Reklamacji nie podlega brak poprawy jakości widzenia lub pogorszenie jakości widzenia
Klienta wywołane używaniem okularów korekcyjnych niezgodnie z zaleceniami specjalisty
(obejmującymi używanie okularów do dali lub do bliży, do stałego lub do czasowego użytku). - Reklamację należy złożyć niezwłocznie po stwierdzeniu wystąpienia nieprawidłowości.
Uprawnienie do złożenia reklamacji wygasa po upływie 2 (dwóch) lat od daty odbioru
zamówionego towaru. - Utrata prawa do reklamacji następuje także wówczas, gdy Klient lub osoba trzecia dokonają
samodzielnej próby naprawy towarów, bez zgłoszenia reklamacji Sprzedawcy. - Możliwość złożenia reklamacji na towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza
uprawnień ustawowych Klienta uregulowanych w przepisach